Första IVF-besöket

Idag var det då äntligen dags för det efterlängtade första besöket. Det kändes spännande men allt jag ville ha svar på var egentligen om vi inte kunde få starta första försöket NU. Hade vi inte fått börja nu var jag orolig att vi inte skulle hinna innan sommaruppehållet och att vänta är verkligen inte min starka sida. Vi kom till kliniken och fick sitta och vänta en stund innan det var vår tur. Läkaren var väldigt trevlig och det kändes tryggt. Hon frågade ganska tidigt om vi hade några frågor och då kunde jag inte hålla mig längre utan var tvungen att fråga när vi kunde börja. Eftersom jag är på mensdag 3 fick vi börja direkt. Tror inte jag blivit så glad över att få sticka mig själv tidigare. Vi har besämt oss för att köpa ett 3-pack och utnyttja bruttolöneavdraget.
Vi gick igenom sprutschemat och gjort ett VUL (igen) innan vi fick träffa en barnmorska för att få träna på att sticka. Barnmorskan var jättetrevlig och förklarade pedagogiskt hur man skulle använda de olika sprutorna. De första dagarna ska jag ta Puregon. Vi bokade också en ny tid för VUL.
Efter besöket gick vi på jakt efter alla mediciner, efter att ha åkt kors och tvärs i den stora staden hade vi äntligen alla läkemdel men ingen penna att sticka med. Vår läkare hade glömt att skriva ut den så vi fick åka tillbaka till kliniken och så fixade de ett recept på penna under tiden som vi åt lunch.
 
Nu har jag tagit den första dosen med Puregon och det var helt okej, sved lite efteråt bara. Är inte rädd för sticket men tycker att det är lite obehagligt om det svider och blir blåmärken efteråt.

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!